Företagare - så tar du del av värdebevisen

Som företagare i Ekerö kan du registrera ditt företag som mottagare av Ekerö kommuns presentkort. Presentkorten har delats ut till våra anställda och omfattar cirka 2 000 medarbetare. Varje presentkort har ett värde om totalt 300 SEK. Presentkortet är giltigt: - 15 december. Ekerö kommun vänder sig enbart till alla företag i Ekerö kommun som har en fysisk butik vilka har möjlighet att anmäla sig via kommunens hemsida om de vill ta emot presentkortet.

Så här gör du för att anmäla ditt företag!  
Mejla nedanstående uppgifter till: johan.elfver@ekero.se 

Företagsnamn: 
Tel: 
Kontaktperson: 
Organisationsnummer: 
Momsregistreringsnummer: 

Vad gör jag med presentkortet och hur får jag betalt?
När du tar emot ett presentkort behöver du skicka in presentkortets unika serienummer tillsammans med en faktura. Inga kvitton krävs in. Värdebevisnummer på fakturan räcker som bevis för vad som inhandlats. Fakturering ska ske en gång i månaden och vi betalar ut hela värdet på presentkortet oavsett hur mycket kunden har handlat för. Fakturering ska ske senast 2020-12-31.

Fakturans specifikation skall innehålla följande: 

  • vara/tjänst
  • kostnad för varan anges exklusive moms eftersom presentkort betraktas som betalmedel
  • Betalningstid är 10 dagar netto
  • mottagare/referens Johan Elfver, Press- och näringslivschef
  • ange ansvarskod 110069 på fakturan. Denna ansvarskod gäller enbart presentkort. 

Fakturaadressen som ska anges på fakturan är:
Ekerö kommun
Ekonomienheten
Box 205
178 23 Ekerö

Elektronisk faktura
Sve-faktura - Ekerö kommun vill att man skall använda PEPPOL-formatet men kan även hantera fakturor via formatet Sve-faktura 1.0. För att skicka elektronisk Sve-faktura behöver ni ansluta er via ett företag som stödjer er elektroniska fakturering via Sve-faktura 1.0. Stäm av med er leverantör av ekonomisystem eller faktureringssystem om de kan sända elektroniska fakturor i våra godkända format.

Ekerö Kommuns VAN-leverantör för Sve-fakturor är InExchange. Vid behov kontakta InExchange, via deras hemsida eller per telefon 0500-446 360, för att komma igång med e-faktura mot Ekerö kommun.

Använd sedan uppgifterna nedan för att kunna ansluta till oss.
Organisationsnummer:           212000-0050
GLN-nummer:                        7300009038213 

Fakturaportalen
Har du inget ekonomisystem som kan skicka elektronisk faktura idag kan du registrera fakturor i vår fakturaportal. För att komma till vår fakturaportal, klicka här. (https://web.inexchange.se/inexchange/Mottagare/ekero )

Kontakta oss
Om du har några frågor gällande elektronisk faktura kontakta oss via: 
e-post e-faktura@ekero.se