Händer som knappar på en miniräknare.

Företagare - lär dig om upphandling och var förberedd!

Är du företagare och osäker på hur du gör upphandlingar? Den 7 december ordnar Ekerö kommun och Företagarna Ekerö ett kostnadsfritt dialogmöte om upphandling & direktupphandling.

En introduktion i offentlig upphandling & direktupphandling

Många företagare är osäkra på hur en upphandling går till och har känslan av att det är svårt och krångligt. I den nya näringslivsstrategin vill vi på kommunen fortsätta att arbeta för ett välmående och växande näringsliv och bli en av Sveriges mest företagsvänliga kommuner. En av delarna som vi arbetar med är att uppmuntra det lokala näringslivet att vara med i kommunens upphandlingar.

I samarbete med Företagarna Ekerö arrangerar vi därför ett dialogmöte där du som företagare är välkommen att lära dig mer om upphandling och direktupphandling.

Vad är ett dialogmöte?

I ett dialogmöte träffar en upphandlande organisation företag, leverantörer och branschorganisationer för att utbyta viktig information.

Agenda 7 december

  • Introduktion till Lagen om Offentlig Upphandling (LOU)
  • Upphandling gällande näringslivet
  • Upphandling gällande offentlig förvaltning
  • Direktupphandling – förutsättningar, omfattning och kriterier
  • Förarbete & praktiska tips

Vi är med!

  • Anett Hansen - upphandlingskonsult, Anett Hansen Konsult AB
  • Johan Adner - upphandlingschef, Ekerö kommun
  • Susanna Hall Kihl - Företagarna Ekerö
  • Johan Elfver - näringslivschef, Ekerö kommun

När?

Tisdagen den 7 december klockan 17.00 - 19.00

Var?

Kommunhuset, Tappströmsvägen 2.

Anmälan

Du anmäler dig senast 1 december genom att skicka e-post till naringsliv@ekero.se.

Begränsat antal platser - först till kvarn gäller! Du som blir erbjuden en plats behöver bekräfta din anmälan.

Varmt välkommen
Näringslivsenheten, Ekerö kommun

Näringslivschef: Johan Elfver

Näringslivskoordinator: Merete Palmberg

E-post: naringsliv@ekero.se