Ännu fler nya e-tjänster

Person som knappar på sin dator.

Ekerö kommun ska erbjuda en enhetlig och serviceinriktad myndighetsutövning av högsta kvalitet. För att underlätta och effektivisera vår service till dig som medborgare och företagare har vi nu infört ännu fler e-tjänster där du kan göra myndighetsärenden när det passar dig.

Fler e-tjänster som förenklar dina myndighetsärenden med Ekerö kommun

I januari infördes e-tjänster där du kan anmäla om ny, ändring eller avslut av livsmedels- eller hälsoskyddsverksamhet samt en e-tjänst där du kan följa och komplettera miljöärenden.

Nu har vi infört ännu fler e-tjänster inom områdena bygglov, bostadsanpassning, ventilationskontroll samt kart- och mättjänster. Du kan till exempel ansöka om start- eller slutbesked, lämna yttranden i bygglovsärenden eller beställa en baskarta eller nybyggnadskarta.

Sökande och de intressenter som angetts som kontaktperson/ombud/kontrollansvarig med personnummer i ett ärende kan logga in och följa sitt ärende. Detta gäller i de ärenden som inkommit via e-tjänsten från och med 31 mars.

Pågående ärenden som tidigare har skickats in går ännu inte att följa via e-tjänsterna "Mina ärenden" respektive ”Ta del av beslut som granne eller sakägare”. Uppdatering av pågående ärenden sker löpande och framöver kommer alla pågående ärenden att kunna visas via e-tjänsterna.

Vi hoppas att det blir enklare för dig att göra rätt när du kan följa e-tjänstens pedagogiska steg och får tillgång till information i ditt ärende.