Nya e-tjänster inom serveringstillstånd

Fotograf: Alies Torfs
Ekerö kommun ska erbjuda en enhetlig och serviceinriktad myndighetsutövning av högsta kvalitet. För att vår service till dig som företagare och medborgare ska bli ännu bättre har vi nu infört ytterligare e-tjänster där du kan göra myndighetsärenden när det passar dig.
Nya e-tjänster för serveringstillstånd, gårdsförsäljning, folköl och tobaksprodukter
Under våren 2025 har vi infört ett antal e-tjänster som underlättar dina myndighetsärenden med kommunen. Du kan även följa, ändra och komplettera dina ärenden.
Nu inför vi ännu fler e-tjänster inom områdena serveringstillstånd, gårdsförsäljning, tobaksprodukter och folköl. Nu kan du till exempel ansöka om gårdsförsäljning eller göra ändringar i gällande serveringstillstånd.
Vi hoppas att det blir ännu enklare för dig att göra rätt när du kan följa e-tjänsternas pedagogiska steg.
Följande nya e-tjänster finns
Inom serveringstillstånd
- Ansökan om gårdsförsäljning
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Stadigvarande serveringstillstånd
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Tillfälligt serveringstillstånd
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Komplettera din ansökan
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Göra ändringar i gällande serveringstillstånd
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Tobak, e-cigaretter och tobaksfria produkter
- Ansökan om tobaksförsäljning, e-cigaretter och tobaksfria produkter
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Komplettera din ansökan
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Här hittar du alla våra e-tjänster Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Ytterligare information
Frågor
Har du frågor om e-tjänsterna kan du vända dig till vårt kontaktcenter Ekerö Direkt:
- telefon: 08-124 571 00
- e-post: info@ekero.se