Konsumentrådgivning

Ekerö kommun har ingen konsumentrådgivare. Här får du tips och råd om vart du kan vända dig om du har konsumentfrågor.
Allmänna konsumentfrågor
Konsumentverket erbjuder vägledning direkt till dig som konsument. Deras vägledare svarar på frågor om köp av varor och tjänster. De kan också hänvisa dig vidare till experter hos andra myndigheter, konsumentbyråer och kommunernas konsumentvägledning.
På Konsumentverkets webbplats får du svar på vad som gäller vid olika konsumentproblem. Du kan också få tips om din ekonomi eller göra en anmälan om du tycker att ett företag har gjort fel.
Du når dem på telefonnummer: 0771–525 525.
Läs mer och få råd på Konsumentverket Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Frågor om bank, finans och försäkringar
Konsumenternas Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Frågor om energibolag
Energimarknadsbyrån Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Frågor om fastighetsmäklare
Fastighetsmäklarinspektionen FMI Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Allmänna reklamationsnämnden
Till ARN kan du vända dig om du som konsument är i tvist med företag. Då kan du anmäla det till Allmänna reklamationsnämnden:
Allmänna reklamationsnämnden ARN Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Mer information inom området
Hjälpte informationen på den här sidan dig?